Hoe testen jullie?

Via diverse social media-kanalen werven we 100 willekeurige mensen. 

Wat betreft leeftijd en geslacht een afspiegeling van de samenleving.

Op een testdag worden de mensen verdeeld in groepjes van 10 en gaan aan een tafel zitten.

Elk van de tien tafelhosts komt vervolgens langs met elk een andere productgroep zoals chips, pepernoten en cola 

Elke productgroep bestaat uit minimaal 5 en maximaal 20 producten: zoals Coca cola, Pepsi cola, et cetera.

De testers testen in totaal 20 productgroepen x gemiddeld 12 producten, dus ongeveer 240 producten.

De resulaten worden door de testers eerst op papier ingevuld.

Voorzien van naam en handtekening kunnen we zo garanderen dat de telling goed en eerlijk is verlopen.

Daarnaast zien de tafelhost en onze vloggers toe op een eerlijk verloop.

Aan het einde van de test voert de tester de gegevens in op de 100%getest app.

In het speciaal voor 100%getest ontwikkelde software, worden de resultaten berekend: zowel als totaal als per doelgroep.

De score is als volgt opgebouwd: als een tester een product als lekkerste beoordeelt krijgt het 20 punten, de een na lekkerste krijgt 19, et cetera.

Van deze score wordt een gemiddelde genomen. Een product dat dus gemiddeld 20 punten krijgt, is de ultieme winnaar.

Op deze manier creëren we een zo waarheidsgetrouw mogelijk beeld van de smaak van Nederland.